| Atbilžu arhīvs | № 54358, Kultūras vēsture, 10 klase Kāds var nosaukt pāris sengrieķu mītus kur kaut kas (vēlams cilvēks vai dievs) pārvēršas par kaut ko citu (kādu dzivnieku, klinti) ? | | |
| |
bavarde | Apollonam tiek piedēvētas vairākas pārdabiskas spējas- viņš spēj pārvērsties par jebkuru dzīvnieku, var atrasties jebkurā pasaules vietā vien iedomājoties, varēja paredzēt nākotni un spēlēt jebkuru mūzikas instrumentu skaistāk pa ikvienu.
Artemīdai ir spēja pārvērsties par jebkuru augu.
Ampels pārvēršas labvēlīgā liānā — vīnogas stīgā. | | |
| |
WaterSpiro | 1. Horoskopa zīme zivis – attēls saistās ar grieķu mītu par Afrodīti un Erosu, kuri pārvērtās par zivīm, lai ielektu upē un aizbēgtu no briesmoņa vārdā Tifons.
Turpinājums failā. | | |
| |
Geimeris | Mīts par Apollonu un Dafni, kur Dafne beigās pārvērtās par lauru koku Mīts par Atenu un Arahni, kur Atēna Arahni pārvērta par zirnekli un citi
Geimeris | | |
| |
anjka | Dafnes pārvēršana lauru kokā | |
| | № 55617, Kultūras vēsture, 10 klase Тадж Махал — самый выдающийся образец архитектуры стиля Могол. Мне нужно найти хоть какую-то инфорамацию об этом СТИЛЕ МОГОЛ! Помогите пожалуйста. | | |
| |
anjka | Тадж-Махал (также «Тадж») считается лучшим примером архитектуры стиля моголов, который сочетает в себе элементы персидского, индийского и исламского архитектурных стилей. В 1983 году Тадж-Махал был назван объектом Всемирного наследия ЮНЕСКО: «жемчужиной мусульманского искусства в Индии, одним из общепризнанных шедевров наследия, которым восхищаются во всём мире». Используются позолоченные фигуры в традиционном персидском стиле.Идеальная симметрия. Декоративные элементы с использованием различных красок, штукатурки, каменных инкрустаций и резных фигурок. Отрывки из корана | |
| № 57687, Kultūras vēsture, 10 klase Lūdzu palidziet! STEIDZAMI !!!!;)) | | |
| |
wineta-s | Džainisms Reliģijas aizsācējs: Mahāvīra Vardhamāna Pasaules pamatā ir divas tatvas: džīva (dvēsele) un adžīva (viss, kas nav dvēsele).
Turpinājums failā. | | |
| |
pinisbinis | Džainisms Reliģijas aizsācējs: Mahāvīra Vardhamāna Pasaules pamatā ir divas tatvas: džīva (dvēsele) un adžīva (viss, kas nav dvēsele).
Turpinājums failā. | | |
| |
Lachuks | Hinduisms: Reliģijas aizsācējs: vēdiskā sabiedrība Pamatatziņas: Jebkura garīgā prakse ar ticību, mīlestību un neatlaidību ļauj sasniegt sevis apzināšanās augstāko stāvokli.
Turpinājums failā. | |
| № 57692, Kultūras vēsture, 10 klase japapildina tabula! | | |
| |
wineta-s | Sikhisms Viens Dievs, karma un reinkarmācija pēc nāves. Guru Nānaks un deviņi viņa sekotāji - sikhu guru
Turpinājums failā. | | |
| |
žirka | Budisms Reliģijas aizsācējs: Sidhārtas Gautamas • Cilvēku dzīve ir pilna vilšanos; • Ciešanām ir iemesls; • To iespējams pārtraukt, no tā iespējams izvairīties, atbrīvoties, sasniedzot nirvanu. • Pastāv Cēlais astoņposmu ceļš, kā to sasniegt.
Turpinājums failā. | | |
| |
Lachuks | Hinduisms Reliģijas aizsācējs: vēdiskā sabiedrība Svētie raksti: Šruti, bhagavadgīti, smriti. Jebkura garīgā prakse ar ticību, mīlestību un neatlaidību ļauj sasniegt sevis apzināšanās augstāko stāvokli. Sakrālās celtnes: tempļi dienvidindijā – Madurajā un Tiručirapallī
Turpinājums failā. | |
| № 58287, Kultūras vēsture, 10 klase ludzu palidziet kads ar elektronisko pd kulturoloģijā Reliģiskā domāsana!;( raxtiet individuāli!;)) | | |
| |
žirka | es izpildiju,kad zināsi pasaki atzimi,uzspie te pie šā faila paldies lūdzu..:) | |
| | № 59060, Kultūras vēsture, 10 klase mitologija | | |
| |
wineta-s | Ceru , ka kaut kas noderēs . =) | | |
| |
žirka | Uzspied lūdzu paldies:) | |
| № 60467, Kultūras vēsture, 10 klase 1-nosauciet galvenas Senas Indijas sakralas gramatas? 2-nos. Vedas minetos 5 devos? 3- kas ir trimutri un ka tas ir saistits ar kastam? 4-ar ko akskiras Meru un Manu, kadi miti ar tiem saistiti? 5-par ko veidoja mitus viduslaikos? 6-betmen, supermen, maikl jakson...pastastiet par vieno no musdienu mitologiskiem varoniem. kapec tas ir mits? TAS IR MITOLOGISKAS DOMASANA-2 10kl. | | |
| |
qx | Mīti | | |
| |
paliidziiba01 | lūdzu :) par mītu izvēlējos Supermenu
1-nosauciet galvenas Senas Indijas sakralas gramatas? Mahābhārata – Krišnas Dharmas Ramayana Upanišadas Vēdas
2-nos. Vedas minetos 5 devos? Djausas - debesu tēvs Aditi - apkārtesošā telpas dieviete Varuns - sākotnēji debesu pārzinis, bet vēlāk pirmatnējo ūdeņu aizbildnis Uša - rītausmas dievība Agnims – uguns dievība Indra – pērkona dievība
Turpinājums failā. | |
| № 61197, Kultūras vēsture, 10 klase Grāmata: Jauno laiku kultūras vēsture vidusskolām, 2 (Lapiņa M. u.c.) Uzdevuma numurs: 1.
| | |
| |
paliidziiba01 | lūdzu
10.kl. 2.pusgada mācību vielas jautājumi. 1. kontroldarbs.
Senā Roma. (46 p.)
Pēc mācību grām. Valdis Klišāns. Vēsture vidusskolai. I daļa. 66. – 81.lp.
66.-67.lp. 1. Kāpēc grūti pētīt senās Romas pašus aizsākumus – šīs pilsētas izcelsmi? (3 p.) Par Romas senāko vēsturi var izlasīt darbā „Ab urbe condita”. Par Romas pašiem pirmsākumiem klīst dažādas leģendas. Īsto Romas pirmsākumu vēsturi nezina neviens, jo ir saglabājušās tikai teikas un nostāsti. Vēlākos laikos šīs lietas pierakstījuši rakstnieki. Par pašu Romas aizsākumu tiek uzskatīts kāds notikums, kurš, iespējams, arī ir tikai nostāsts: Numitora meitai Rejai Silvijai piedzimuši dvīņi. Šos dvīņus lika iemest Tibras upē. Šos dvīņus sauca Romuls un Remu. Dvīņus no nāves izglābusi vilcene. Pēc tam zēnus atrada kāds gans, kurš tos izaudzinājis kā savus bērnus. Pieaugot viņi uzzinājuši savu patieso izcelsmi. Kopā r saviem cīņu biedriem brāļi cēla pilsētu Palatīna pakalnā, kas atradās Tibras lejtecē. Kādu dienu, kad brāļi saķildojās, Romuls nogalināja Remu, tādejādi Romuls tika par jaunās pilsētas valdnieku. Viņa vārdā pilsēta tika nosaukta par Romu. Tas esot noticis aptuveni 753.gadā p.m.ē. Šis gads tiek uzskatīts par Romas dibināšanas gadu, lai gan patiesos datus vēl jo projām nezin neviens.
Turpinājums failā. | |
| № 63825, Kultūras vēsture, 10 klase 1.uzdevums. Nosaki un norādi, kuros gadījumos cilvēks ir kultūras objekts, kuros – kultūras subjekts! Pamato! 4p. - Tu izmanto valodu. _____________________________________________________________________________ - Tu radi zīmējumu. _____________________________________________________________________________ - Tu veido savu tērpu. _____________________________________________________________________________ - Tu apgūsti kādu tautas tradīciju. _____________________________________________________________________________ | | |
| |
Lachuks | Failā! | | |
| |
paliidziiba01 | Ceru, ka pareizi uztvēru domu.
Nosaki un norādi, kuros gadījumos cilvēks ir kultūras objekts, kuros – kultūras subjekts! Pamato! Tu izmanto valodu – subjekts. Tiek izzināta valoda, cilvēks apzināti lieto vārdus ikdienā. Tu radi zīmējumu – objekts. Tiek izvirzīta darbība, kurā ir iekļauta arī psihiskā aktivitāte, jo zīmējums var daudz pateikt par tā autoru, autoram pašam par to nemaz nezinot. Tu veido savu tērpu – objekts. Ar cilvēka darbību tiekk radīts darbības un izziņas priekšmets. Tu apgūsti kādu tautas tradīciju – subjekts. Cilvēks apzināti izzina ārpasauli un uz to iedarbojas.
Turpinājums failā. | |
| | № 64098, Kultūras vēsture, 10 klase 3.uzdevums ludzu | | |
| |
paliidziiba01 | kā jau prasīji, pildīts tikai 3. uzdevums 1) lineārais laiks, jo notikumi neatkārtojas (cilvēks zina konkrētu laiku, bet nezina nekocitu) 2) cikliskais laiks, jo atkārtojas (cilvēka dzīvē noteik vairākas lejupslīdes un vairākas augšupejas) 3) lineārais laiks, jo katrs gadsimts neatkārtojas (netiek veidots noslēgtais aplis, notikumi iet uz priekšu)
Ja nav grūti, nospied paldies:) | |
|
|